Thursday 25 August 2011

.............................Ape tu Matang??? ..........


.........................takde mood tol la aku pagi ni...mendung je hati aku cam cuaca pagi ni...thats not a good idea to share here cume aku nak menenagkan sket hati aku yang gundah gulana ni...aku ni tak matang sangat ke??tahlah aku rase cam dah matang tapi macam tak lagi...ape ciri2 org yang matang ni ek...aku ni cam ade konflik dgn diri sendiri...arghhh stressnye rase....






aku x kenal diri ke???yup...that's I am...nama saya.......umur saya........kerjaya saya.........oh bukan itu....kenal diri camne???aku akan cuba mengenali diri...cubalah ayu...You can Do IT!!!!!!!!!
 
aku bace buku...bace blog...cari diri aku...cari ape yang dinamakan kematangan tu...tapi aku still blur...oh..pity of me......
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ni antara blog yang aku baca...memula dalam bahasa indonesia...bleyla paham sket2...
Menjadi dewasa bukanlah pilihan tetapi keharusan untuk hidup lebih baik dari sebelumya.Ciri-ciri orang yang matang adalah:
  1. Selalu bertanggung jawab atas apa yang diperbuat (Rasanya aku ade sifat ni)...=)
  2. Mampu menghadapi masalah dengan baik meskipun gagal tetapi tidak menyerah (Ikut keadaan...kadang2 tak mampu).. =(
  3. Dapat bersyukur dimasa-masa getir,biasanya orang yang tidak matang tidak bersyukur apabila ada masalah malah memberontak (hmm slalu aku memberontak..what a bad I am).. =(
  4. Dapat mengubah kekurangan menjadi kelebihan.Tentunya hal ini dimulai dari sikap bersyukur terlebih dahulu (ikut situasi...tapi jarang berlaku..hmm)... =(
  5. Memberikan yang terbaik ketika bertindak (trying to...always fail)... =(
  6. Dapat berpikir bijak walaupun di situasi sukar (bijak jugak kadang2)... =)
  7. Dapat kawal amarah saat ada sesuatu yang menyakitkan hati (tgk keadaaan selalunya gagal) .=(
  8. Tidak gelabah dan selalu berpikir matang sebelum bertindak (aku mmg la gelabah punya org).. =(
  9. Dapat memanfaatkan situasi untuk hasil yang lebih baik(kadang2...jarang2)..=(
  10. Memiliki prinsip hidup yang kuat..(rapuhnya aku).. =(  

Nampak tak berapa banyak kematangan yang aku ade???2 out of 10???owh...separuh pon x sampai??teruk tol la...baru aku tau...aku mmg blom matang =(... puncanya sbb aku anak bongsu ke???aku manja???yeke??aku x manja la...aku dari kecik sangat independent...smua kna wat sendiri...tapi sejak bila aku jadi manja???eii stress la camni...cane aku nak berubah jadi matang ni...anak dah semakin mmbesar...mama masih cam kanak2 lagi =( tolongla...cane ni....

I am alone in my own world...please help me...........................................Please accept me as what I am............


Regards.......
me and only me

1 comments:

  1. pemikiran ko, aku percaya matang. tapi gelagat keanak-anakan. heee

    ReplyDelete

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang