Monday 22 August 2011

Kenangan Ramadhan

1001 cerita Ramadhan

Bile kenang2 balik...banyak sangat kenangan ramadhan...bile ingt semula..rase nak tergelak...
Bermula dari zaman kanak2....darjah 4 means 10tahun usia mase tu...tapi still lagi ponteng Puasa....shhhh jangan cite ng sape2 tau...geng same tak berpuasa...of courselah...
haa...ni la orgnye... (BUKAN LELAKI ITU...Juga Bukan si KENIT itu....) Tapi makhluk bertudung merah tu...ye...itulah orgnye...mase kecik dulu...adeh...cumut gile...die la leader...terjerumus terus kearah meminum air ketika amek wudhuk...pergh dgn air yang sejuk...mmg ngam la...lagi plak balik skolah agama naik beskal...mmg x larat...tapi setelah meminum air power (air paip)...gagah nampaknya untuk bawak beskal...hahaha...teruk ek....(shidot: kalo anak2 kite x pose ko jangan marah ea...ko la yang ajar...hahaha)

pastu zaman remaja...hmm sekolah menegah banyak gak kenangan...lagi2 mase nak SPM...mase tu SULTAN mangkat merangkap amek SPM dibulan puasa...wah ...semakin seronook la...cuti panjang...banyak kenangan sbnnye..tapi...let gone by gone...kenangan yang tak perlu cite kot...biar jadi kenangan..(ape lak aku merepek ni)...

Zaman Study kat University...hahaha...ni zaman sadis...tapi asal aku gelak???hmm huhu...xpe2...mase kat U pon same...exam bulan puasa,...pnah sekali...mase tu tak silap exam digital electronics...pergh..hebat kan ingatan aku...habis exam kul 6.15pm...cam biasa...cik dorin ng aku pon start le motor (motor kriss cik dorin PEY XXXX-aku lupe lak no plat ko dorin..wakaka)...kitorang trus g seksyen 5 bangi untuk bli makann buka( kat situ le bazar ramadhan)...sampai je dalam kul 6.40 (banyak kenderaan ,,,sbnnye dkat je) pastu bli2 rushing2 ni...hujan lak tu mase tu...lebat jugak ar,,sbb kebasahan la gak...pastu letak makanan kat handle sementara kami pakai helmet...
DAN...tak disangka2...makanan tersebut jatuh kedalam lopak bawah motor...bertaburan semua....(cam drama swasta mase tu) sedey...nak g bli lagi...makann dah habis...gerai dah tutup2 dah...kami balik dgn sdey...siap nangis lagi...Helen ng Umai...ng Piot dah kompius dah nape ng kitorang...pas cite aku ng dorin sambung nangis...wakakaka (dorin : ko nangis legi lame dari aku tau...hahahaha)
Esoknye exam math...hmm..dek sedey sangat tak study pon...sok pagi2...dgn mate bengkak dapat kol...rupanya En. zaki datang nak ajar math sblm exam...hehe...sweetnye awak...love u dear...
cik piot...dah ade anak dah skarang

Umai...hehe..dah masuk 2 dah anak die

Dorin si budak suke makan...ni la kawan se se se aku...se motor..senangis...wakaka

Helen...isk sedey..dah sampai aukland dah kawan baik aku,,.

Me and helen best

Ha...tgk???dimana2 mmg aku ng die..ni kat kelas tamdaun.,..suke tdo minah ni...termasuk aku..

0 comments:

Post a Comment

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang