Monday 9 April 2012

BerSukan MenamBah Kesabaran

Bersukan MeNambah Kesabaran

Hai...Hmm lame rasenye x update ape2 entry kat belog ini...hmmm quite busy lately dgn few things yang WAJIB diharungi...cheewah...(ayat begitu poyo nampaknya)

First nak cite pasal sukan...sukan yang agak penat dan memessykan otak dan hampir menensionkan...
ermmm...i force myself to attend the sport carnival (disebabkan minat begitu mendalam terhadap sukan) dan saya juga hanya redha masuk satu je sukan memandangkan takmo stay lame2 di MERSING (sukan berlangsung di ILP MERSING) kerana saya pegi bersama encik emak dan encik emir saje...Encik suami kene kije and saye pon tak la memaksa beliau mengikutinye (kalo beliau pegi...kompom stress like me)

Ahad 5.30petang saye mule bergerak ke mersing melalui kota tinggi dan mengambil masa about 2Hour ++ (hujan). Luckily my Emir sleep along the way...
Saya sampai lbh kurang pukul 7.30pm dan trus check in kat embassy hotel (ekcelli hotel ni not recommended for those yang mementingkan keselesaan...for those yang terdesak like me...highly recommended...hahahaha)

So the next morning we going to the ILP Mersing seawal jam 6.30am...Emir and my mum saya tumpangkan di kuarters kawan saya sementara saya bersukan...

Sampai je di tapak sukan after breakfast... I see my name put in reserve player list...i'm quite dissappointed actually because I knew I will play at least one game because of I am only reserve player not main player...I keep thinking about bertapa tabahnya saya driving alone untuk bertanding dalam pertandingan tu but then saya terpaksa menunggu je (JIKA DIPERLUKAN) so how your feel...??? baik g koje kan..???dapat aircond, tak sunburn...itulah yang bermain didalam benak hati (pergh ayat...cam novellis)

We actually have a coach (not handbag coach ok) ...opps... imported coach okes...Institut lain pon takde coach tau...we all je ade...(muka bangga tak???) tapi because of her la kami bertiga takbleh main...sape kami bertiga tu??? oh tu kawan2 saya yang tak kurang hebat bermain netball sebenarnya...tapi since adenye coach tu...kami diletakkan dibawah reserve player list....xpe2 its ok...1st game she won't let me play...but for the 2nd game she give me chances to play for the match but bersyarat okey (jangan nak lari2 sangat, jangan buat masalah, jangan langgar orang..bla bla bla) adoiii hangin gua...apekenela makcik ni...kalo x bagi main cakap...gua pon malas la...nak balik jek rase...tapi member merayu2 soh main...saya pg juga...untuk ADTEC...

Sampai la separuh akhir...lawan ng HQ..makcik tu merayu soh saya main...saya ingat nak blah je...dah petang...nak sampai umah kol bape...???tapi disebabkan kesian mainla gak...takpela kan...kesian ADTEC ok...then berjaya akhirnya...ADTEC BP dapat masuk final..Alhamdulillah...(saya pun balik dengan hati yang lega...at least tanggungjawab saya terlaksana sebagai RESERVE PLAYER...so the next day bagi la MAIN PLAYER main pulak )

Hati sakit bercampur puashati...sekurang2nya banyak jasa saya...hope next year i'll be more matured untuk menangani makluk itu(cheh cam alien) hahahaha

P/S:* TAHNIAH kepada netballers ADTECBP dapat Naib Juara =)

0 comments:

Post a Comment

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang