Wednesday 6 June 2012

Tanda Usia Meningkat Kot.....

Tanda Usia Meningkat Kot.....

Tetibe rase nak hupdate incik blog setelah busy2 gile sejak habis kursus induksi 2 minggu lepas...tapi tula...sbnnye blom settle pon kije...tapi baru lepas settle 1 azab...iaitu...penilaian teknikal sebut harga...penat okesss....
setelah hantar...marilah berjimba seketika...hehehehe

Minggu ni sibuk dengan student yang check portfolio, sain RPK, tu blom yang hilang assignment, rosak lah...hmm macam2 la student ni kan...nak wat cane...???saye dahlah makhluk yang tak pandi nak marah...kalo rase nak marah nant rase  bersalah jek...pastu xbest2...oh...lagi stress perasaan begitu kan...huhu baik layankan je student ni...kekadang rase lebih enjoy melayan bebudak ni semua...lebih2 lagi kalo kite sedang berada dalam permasalahan...

Tapi lain pula pendapat org lain...dan ianya mmg subjektif...orang lain mungkin rase bingit dan tension melayan karenah bebudak yang macam2...dan tetibe memarahi bebudak ni...sekaligus membuatkan saya juga tetibe jadi stress...Eh pelik kan???bukan saya yang kene marah...tapi itulah hakikatnya
Dulu kena marah dengan En. Khairizam (Bos MTE) berejam2 takde pulak saya rase stress camni...tetibe sekarang dengar orng bising2 marah student...perghhh trus sakit kepala...balik umah makan panadol...(terpaksa...tak tahan sangat)....
Tapi bagus juga ada orng yang pandai marah begitu...ada variety dalam kehidupan...tapi mungkin tandanya USIA saya MENINGKAT...saya jadi pening bile dengar jeritan dan suara yang kuat...

Mungkin dengan anak juga saya lebih suke ambil, peluk, dukung, berbanding marah membuatkan saya terbiasa dengan situasi itu...Mungkin juga atas didikan en suami yang selalu remind...jangan marah anak, jangan marah2...dan beliau pun jarang marah dengan bnda2 simple...kalo marah sekalipun die hanya diam...(tapi bila diam tu buat saya lebih rase sebak)...huhu
Syukur Alhamdulillah mungkin dengan berkat didikan suami saya, saya yang sememangnya dulu x berapa pandai nak marah kini lebih banyak sabar dan lebih tabah bila kena marah...wakakaka...

Berkat kurang  kemarahan ini mungkin menyebabkan saya kelihatan lebih muda dari usia..(yeke???orang la kate) oh mungkin juga...sebabnya saya kurang mengeluarkan enzim2 yang boleh mengerutkan muka dan urat2 muka...hahahha...Mase induksi haritu semua org tak sangka saya telah berkahwin dan ada sorang anak...hadoi...siap ada yang ingat saya masih berusia 23 tahun sebaya ng adik2 (ima n ainna)...dan selalunye kalo jalan ng incik hubby pon orang ingat saye adelah adik beliau...huhuhu...kami takdo jalan pegang2 tangan...kami mmg begitu sejak dulu lagi...but we love each other so much...

hmm...tapi saya telah menginjak ke 28 tahun for this year...and absolutely i'm adult enough now...(yeke???)...hahaha...kalo tgk perangai memang TAK la kan??? lagi2 kalo main ng emir...siap lompat2...kejar2...mum in law slalu gelakkan saya...die kate mama dengan anak dah sama dah perangainya lompat2...hahahaha..
Tu belum lagi main kejar2 ng incik hubby...hahaha...slalu kakak2 ipar n abg2 ipar include mum and dad in law adalah hanya mampu geleng kepala melihat gelagat kami anak beranak...

Apa yang penting, hopefully my student tak tau le my really attitude yang 'gile2' ni...huhu...kalo tau...adeh haru gak kan..????
hahahaha...xpela...yang penting ENJOY!!!!!!!!!

0 comments:

Post a Comment

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang