Tuesday 19 March 2013

Goverment Kerja Senang???

Government Kerja Senang???

Hokey...memang kerap kali orang tanya kerja ape??? 
"Government"
Jawapan Sinis adalah "Oh...kerja senang"

Nope...saya TIDAK EMO okay...just nak perbetulkan je mind setting each person yang dah label gov servant is...malas...lembap...slow...kerja mudah...ambil mudah...Tak mesra...sombong...etc etc

Saya tak nafikan ada sebahagian begitu walhal bukan sebahagian tapi ramai...
Malah kadang2 bila saya berurusan dengan beberapa pihak...saya juga tergolong dalam golongan orang yang JUDGE the whole government sama...
Tapi sebenarnya TIDAK...
Bergantunglah pada individu tersebut nak menjalankan tanggungjawabnya bagaimana rupa...
Ada kalanya saya sendiri mengalami stress/tekanan ditempat kerja...walhal nampak mudah kan kerja saya???
Yes...I am a lecturer...tugas saya mengajar...menilai...pelajar...
Tapi pernah tak tahu apa sub2 job yang perlu saya buat???pernah tak tanya???Pernah tak fikir???
Kadang2...waktu kerja 8.00-5.00ptg saya mmg full..no time for lunch...no time for FB (tapi sentiasa online guna data mobile cume kadang tak sempat bukak)..apatah lagi berbelog...no time for rest...
Apa saya buat???kenapa sebahagian orang tak se 'full' macam saya????sampai kadang sedang driving balik rumah..otak masih berfikir untuk kerja2 yang digantung dipagar office...(pernah tak korang rasa macam tu???)

Sebenanye kita tak boleh judge org ni keje mudah...org ni keje susah...
Sebab dalam mudah ada susah...dan dalam susah..ada mudah...
Apa yang penting...ikhlas dan redhalah dalam buat keje...
ape ntah aku merepek ni kn????


0 comments:

Post a Comment

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang