Wednesday 22 May 2013

#Saya diuji lagi...Part 2

#Saya diuji lagi...Part 2

#Selasa: 21 Mei 2013

Hai...hmm I'm start working today...tapi banyak berehat sikitla...
Badan rase dedar lagi...but I must be strong...
Okey...berbalik kepada kisah selepas pendemaman teruk saya...
******************************************************
FLASHBACK
#Sabtu :18 Mei 2013

Hari sabtu tu (18 Mei 2013) saya rasa badan ringan sikit...seharian berehat kat rumah...
Petang Sabtu balik umah MIL jap...konon nak mintak urut...sudahnya I is tido bila rase badan tak berapa nak OK...so balik dari rumah MIL cam teringin nak makan megi...since yang boleh dimakan adalah makanan lembut2...so maggi is kategori lembut kot...hehehe

Mr. Hubby is cooked the maggi for me
 (hehe..Thank u million2 hubby)
Tapi I is makan half jek...Another half hubby yang habiskan...
Since tekak saya membengkak..saya agak kurang selera untuk makan..
Then memang cuaca panas kot sekarang and my mom asyik complaint 'panas disana sini'
Tapi yang pelik...saya adalah sejuk siap ber'cardigan' bagai...
hokey...nampak dah rupanya saya belum sihat sangat =(

Since malam tu hubby nak pg tengok futsal 
(disebabkan beliau injured...so boley tengok saje ek)
So hubby tdokan si kecik gendut tu awal....
selalunya saya akan turut serta memeriahkan keadaan...
Tapi malam tu mmg saya nak rehat puas2...so let hubby pg sendirian...
Saya terus lena selepas hubby pg tengok futsal...
Saya tak sedar pun pukul berapa hubby balik...

Tiba2 saya tersedar...perut sakit...kepala pusing and rasa mual...
"What happen to me???"
Nasib baik la toilet in room...so laju je masuk toilet...
cirit birit and muntah2...
Muntahan pertama hanyalah air kuning
 (last muntah warna kuning mase preggy dolu) 
so its remind me during preggy time...nebes I...am I preggy????
 (x pun...muahahha...dah2 jangan nak buat spekulasi)
Tapi malas nak pk2...sebab dah mengantuk mate...so masuk bilik and tdo lagi...10 minit rase lagi...
So terus ke toilet again.....
cirit birit and muntah
Tapi muntahan kali ni lebih hijau cair...(tak de isi dalam perut kot)
so every 5 minutes kemudiannye ianya berulang dan berulang sehinggalah...........
............................................................................................................

I HAVE NO ENERGY....saya terus jatuh depan pintu toilet...
Hubby cepat2 bangun dan bawa saya ke katil...
"Jom ke hospital...awak teruk dah ni"
For the 1st time saya tidak berkata TIDAK...sebaliknya...saya memang nak ke hospital supaya saya dapat recover...cam dah takde tenaga langsung dah....

Sampai di Hospital.....
Nurse amek darah....cucuk sampai 5 kali darah taknak kuar

Okey...frankly speaking....bukan saya taknak ke hospital...tapi saya phobia dengan nurse yang nak amek darah...cucuk sana sini....dengan muka masam..
.kalau saya kata sakit die akan jawab
 "kene cucuk memang la sakit"
_____________________________________________

Komen2 yang selalu nurse cakap bile cucuk saya and darah takank kuar:
1."ape susah sangat darah ko ni nak kuar???"
2."Orang kurus...tapi susah nak cari urat"
3."Jangan genggam tangan tu...macamana darah nak kuar???"
4."Darah ko beku ke??"
_____________________________________________________
Okey...logiknya memang macam tu...kan ke banyak nerve kite dimana2 dibahagian kulit...kompom la sakit kalo kene cucuk...tapi...boleh tak jangan cucuk sesuka hati...
Sebab...biasanye...kalo nurse yang cucuk and dapat kuarkan darah...ianya tak berapa nak sakit...
As a patient pun, saya tau gak samada cucukan tu tepat ke tak...
Dan paling penting...senyuman...
Kalo muka nurse ni senyum...mesra...macam kak G(my kakak Ipar) atau Fitriah (kawan kak G)...okey jek patient kot...sebab tu semua psychology kan untuk patient...
Kalo dah muka masam...hadoi...makin sakit la patient....
Muka tak cun x kisah...tapi senyuman tu kene la ada...
(okey...ni ayat tak puashati ke hape???hahaha)

ha...jauh dah ni....kembali semula ke cerita asal....waktu tu juga...Medical Assistant amek tempt badan...
Still 39 degree...(eh yeke???rase cam dah okey)
so ape diorang buat...
Ade ke patot...diorang bukak aircond max...supaya panas badan saya cepat turun...
Hokey...saye pun terus kol hubby mintak socks...
(nak jadi ice dah weh...)
Tak lame pas hubby anta socks...Doctor cucuk ubat and saya kemudiannye terus ZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

12.00pm...saya tersedar...Doc datang...

#Doc : Awak ok x???
#Me: Dah ok doc...
#Doc: Nak admit tak?
#Me: eh xnak2 xpe....nak balik
(Doc smile...Mesti dah tau perangai I kan...cis cis dan cis)
#Doc : Okey, now ur temp dah 38.3 degree...bolehlah nak balik...tapi suhu tu tak turun sangat tau...so kalo rase panas...datang lagi tau
#Me: Oh okey2..Tq Doc
Dalam hati :"okey...takmo dah datang tobat.muahahahaha"

Alhamdulillah...cume sejak haritu...saya agak cepat letih...even dukung emir pun masih belum kuat...
Kadang2 cube kuat2kan ...tapi hampir jatuh...but I still pertahankan diri dari jatuh...demi Emir kesayangan... =)

******************************************************
#Isnin: 20Mei 2013

Hubby is sending me to work...But I don't even feeling well that day...
Alhamdulillah hubby nak hantar...
memang rase pusing2 kepala...
Since ada Exam amali student harini...so I is gagahkan jua
Tingkat 3 dirasakan seperti 30 tingkat...
Sampai last level....kaki dah mula menggeletar...
Nafas turun naik...
Muka dah naik pucat..
KJ nampak dan mintak saya balik selepas amali settle...She worry I collapse kat office...
Sape pulak nak hangkat???huhu...
So Pas habis exam...saya balik dan terus pg check doc...Again kan???
Hmmm
Blood presure rendah : 88/60
So I need rest and rest and rest again...

******************************************************
#Selasa: 21 Mei 2013

Hokey...entry ni sbnnye dibuat pada 21 Mei 2013...
Tapi hanya mampu ditype sebanyak 3 baris yang diatas nun...huhu
Sebab tu kembali semula #Selasa: 21 Mei 2013
padahal kat atas dah ade kan???
Saya waktu ni sambil2 tanda paper student and try untuk hupdate blog...
Tapi...saya sangat tak larat..
Peluh sejuk mula membasahi badan
Muka pucat dan rase nak pitam...
KJ minta saya keklinik ....
Aida teman saya ke klinik (Thank U Aida baik!!!)
And.....yes...dah tau dah sbnnye....
HYPOGLACEMIA
Kurang gula...Gula I is 2.7 jek...
Untuk normal manusia is 5...
BP pon rendah : 80/65
So doc is membebel katenye saya boleh pitam bile2 masa...
saya jawab "Oh yeke???"
muahahhaha

So selepas hari itu...Bos/KJ minta saya terus cuti sampai hujung minggu supaya betul2 recover...
Sehingga pagi tadi 22 Mei 2013...saya masih Hypo lagi bila jam mula melepasi pukul 9.00pg...walhal saya dah pun ambil sarapan...so kene minum glucose(x sedap hokey)

______________________________________________________

Hopefully...next week saya dapat keje =)
dan saya sihat seperti sedia kala..
Doakan saya ye kawan2...

Eh lupe....

*Thanks million juta2 billion to hubby...yang masakkan saya...sediakan ubat...jaga saya dengan baik...layan kerenah saya...jaga emir...siapkan susu emir...and everything yang awak dah buat untuk kite dikala kite tak sihat dan bile2 mase pun...
U are so suweet tau abg...
I Love U so ...so ....so ....much much many2
Tak lupe for my beloved mum, MIL, abg2 saya and all....
(Hoi2...ni bukan siaran sampaikan ucapan hari raya okeh)

hehehehehehehhehehe........

2 comments:

  1. cik ayu cik ayu..xmkn ke ayu..jg ksihatan ok. tp aku pn pernah kena nurse cucuk byk kali sbb xnmpk urat.mmg geram betul..sbnrnya kalau die pandai xdela susah sgt pn. kena sbr sket. aritu kena cucuk kt sini pn nurse ckp xnmpk, tp die sbr n tgk betul2 dpt je darah. hehe

    ReplyDelete
  2. hehe.btol la len.kalo btol kekdahnye.xde skt pun kna cucuk.tp nurse2 ni kurang kesabaran

    ReplyDelete

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang