Wednesday 30 October 2013

That's Me...."I am"...

That's Me...."I am"...


Kite selalu judge something yang belum diketahui...judgement mestilah yang negatif kan...jarang berlaku judgement positif unless memang ade benda yang secara terang-terangan nampak positif....itu memang lumrah manusia...

Judgement orang pada aku ni...selalunya memang negatif...
Biasanya berlaku orang under estimate...
Tak pasti kenapa orang selalu under estimate dengan aku ni...
soalan2 yang selalu ditanya dan agak annoyying la...
dengan gaya memperli....

"Ko pandai masak?"
" Ko tau bentuk bawang???"
"Ko tau tak kalo menumis tu sakit tau terpercik minyak...ko x pernah rase kan??"
"Ko pernah guna berus???tau berus baju???"
"Ko pandai ke rewang??"
"Ko tau x, kene minyak nanti kuku rosak...x takut ke??"


Persoalannya korang tau tak life aku??? kenal aku dari kecik ke???
Tau ke aku ni macamana???
Of course not...Do I look like a super model yang tak pernah jengah dapur???
Do I look like a pampered woman???
Am I???

Kadang2 sentap jugak...tapi...aku ni reti ke sentap2...msti akhirnya aku gelak2 gak...buat tak tau jek..
Kalo nak kate majuk tu..paling lama 10 minit kot...
hahaha...That's me...
Ape la nak di sentapkan....
Kan ke manusia tu memang lumrahnya akan melihat benda diluaran berbanding mengetahu isinya....
dan kadang2 taknak pun tau isinye...
So...buat ape nak sentap...biar orang2 yang kita sayang, yang terdekat je tau sape sebenarnya kite...

Those people out there...
Even saya bukanlah pandai memasak...tapi Alhamdulillah...setiap hari saya dapat memasak untuk suami, anak dan keluarga saya...dan suami saya tak pula muntah makan masakan saya...
Even saya bukanlah orang yang pandai mengemas sangat...Tapi Alhamdulillah...saya akan pastikan rumah saya taklah bersarang labah-labah...
Even saya kelihatan kurang matang (pada pandangan mata org) tapi Alhamdulillah, saya tau tanggungjawab saya...
Kalo korang nak underestimate ke...
hmmm
hmmm
hmmm

DO I CARE???
hahahahahahahaha


Tapi hakikatnya I try to make all people surrounding me happy...
Especially my lovely hubby, son, mum, MIL,FIL and all the siblings...also relatives..
But I'm only an ordinary person...
kadang2...tak dapat memenuhi semua kehendak orang...
Maafkan saya....



Lot Of LUV




0 comments:

Post a Comment

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang