Thursday 7 November 2013

Love U Mr. Simple....

Love U Mr. Simple....



Sekarang ni phenomena LYMA(Love You Mr. Arrogant ) sedang berlangsung...
Saya pun tak ketinggalan terinfluence gak (Oh I hate it...)
Sampaikan nak bagi air kat anak pun bleh salah org....tu la...mata tu melekat kat TV...sape suruh???
Oh sebab tu la aku ni tak suka addicted dengan cerita...
Walhal aku ni la makhluk yang sangat jarang tgk TV...sekali dah tgk TV...ha...hamek ko...terus cam jakun...
Sampai kekadang emir terus menjerit2 sekuat hati...dek kerana panas hati tgk mama syok tgk cite tu...hahahaha


kalo kat TV ada cite Mr. Arrogant kan...
Tapi I ada Mr. Simple yang comel...
Of course la my hubby guddy...

Hehehe....Alhamdulillah...he is simple  rather than arrogant kan???
Sape pon yang kenal my dear hubby akan lebih cepat mesra kot..
Tapi...die bukanlah seorang yang peramah...bukan juga seorang yang banyak cakap...
Tapi die adalah orang yang sangat sensitif perasaan orang sekeliling....

Kami berkenalan dari kecik...sekampung...sepermainan (tak...tipu...tak pernah pun main parit same2)
Tak pernah belajar dalam satu sekolah...Tak pernah duduk semeja ...
Dan tak pernah bergurau mesra...
Gadoh je kami ni...ada je tak puashati...
Pernah aku hantar surat (tisu je pun) ...nak minta maaf...dah malas nak gado2 dah...
Tapi takde respond pon...so...aku pun melancarkan perang semula la kan...hahahha

Mase form 3 aku terima kad raya dari die...
Tulis bahasa jawa..(kalo soh cakap bahasa jawa memang failed kan???)
Ayatnye "jalok ngapuro" bermaksud minta maaf...
So sejak haritu kira 0-0 la...
aku pun malas nak sambung2 gado...

Walaupun begitu Kami masih tak bertegur sapa...
Die masih anggap aku ni sombong gile...mentang2 study kat boarding school...
dan aku juga anggap die begitu sebab kalo terserempak, masing2 pandang tempat lain...hehehehe

Sampailah tahun kedua aku kat Universiti...
Cuti sem punyela panjang...aku habiskan dengan mengajar tuisyen di Jabatan Kebajikan Masyarakat...
No payment...just for fun...seronok dapat membantu mereka yang memerlukan =)
Then org kampung aku request untuk buat family day kampung...
Then aku wat sket paperwork...aku wat program jalinan mesra anak angkat. Join venture dengan JKM...
So that program memang superb that time...
Pengarah program of course me...and mr. Simple adalah my assistant and my 2nd assisstant is Fahmi...
How fun to work with him....Masa aku kene marah dengan pakcik aku pun die yang alert and reducekan kesedihan aku...orang sekeliling tak tau pun aku tgh sentap ke, sedih ke...tapi he know it...Thank U dear =)

Kami menjadi semakin akrab...dan die suka membuat kejutan...
Tapi...die ni ade gak lebih kurang Mr. Arrogant...
Die tak pernah ungkapkan sayang...cume dengan perbuatan je buat aku tau yang die tu sayang aku...
Tapi nak ungkapkan sayang memang jauh benor la kan...
Kami adalah pasangan yang simple....
Dan saling memerlukan each other...
Kami melengkapi antara satu sama lain....

Die sangat simple....Kalo boleh biarlah baju aku mahal...
Tapi die nak beli baju yang longgok2 sehelai RM10...
Seluar kalo bleh nak bli kat bundle...
Gaji besar tapi semua nak memewahkan isteri dan anak...diri sendiri nak yang simple2...
Sampaila satu masa aku tau die suke baju kemeja tu...
Discount cume 40% tapi die ingat 70%...
Kedai tu letak tag discount tu closed each other dan boleh mengelirukan...
Tapi dekat price tag tu ada highlight color untuk menandakan berapa percent less...
so dengan cepat aku terus cakap
"ok la ni bang..ni 70%...nak tak???mama g bayar ea.."
so aku pun g kaunter cepat2 sebelum die perasan baju tu hanya less 40%.

Pas bayar aku cepat2 simpan resit...
Sampai kat kete die tgk...eh???ni color orange la...40% kan???
Aku pun jawab "yeke???x perasan pon"
(dalam hati...takpe la sayang oi...awak tu susah sangat nak beli baju mahal2...sekali sekala apa salahnya...)
Semua benda pun memang tak kisah...
Die memang mr. simple... =)

Kebanyakan saudara mara akan cakap "Untung ko kawen dengan zaki...die simple, senang bawak berbincang..."
Rase cam...untungnye la hai...tapi...cam rase hmmm aku ni cam tak layak ke ng die???nape la sedara mara cakap macam tu...
Tapi fikir dari positive side...aku sepatutnya berbangga...eh memang la bangga...suami kita adalah terbaik bagi kita...syurga ada padanya...baik die maka baik lah kita...
Yup....Tapi ayat pujukan die adalah terbaik untuk aku...Terus terpujuk hati ni...
"Kita kan saling melengkapi "

Cukup satu ayat yang buat aku senyum dan bermunge2...tak de pun sayang ke ape ke...tapi ayat tu pun dah cukup....cukup buat aku rase die bersyukur dan bahagia beristerikan aku yang banyak kekurangan ni....

Thank You Allah for this Mr. Simple Mohd Zaki Bin Mohd Sayuti...
Love u so much





0 comments:

Post a Comment

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang