Monday 16 December 2013

Teman Bicara....

Teman Bicara....

Teman Bicara 

Bukan sekali bukannya dua
Telah sering kita berjumpa
Belum pernah tertarik rasa
Kita sekadar kawan biasa

Aku kenali siapa dirimu
Kau pun tahu siapa diriku
Kerna engkau teman bicara
Antara kita tiada rahsia

( korus )
Tiba-tiba ku lihat sikapmu
Tidak seperti dulu
Terhadapku kau menaruh hati
Sejak bila tak ku sedari

Tiba-tiba ku rasa diriku
Tidak seperti dulu terhadapmu
Ku menjadi resah
Sering kehilangan kata-kata

Kini bila bertentangan mata
Bergementar seluruh anggota
Entah mengapa tiada ku tahu
Berdepan denganmu ku terasa malu


Pernah x dengar lagu ni???
Hmmm ...lagu ni zaman aku sekolah dulu...
Ade la sikit sentimental value zaman budak2 dulu...
Suddenly teringat pulak ...huhuhu...
Terus terimbas kembali zaman sekolah....
Memang zaman sekolah ni macam2 kenangan...hahahaha
aku ni dahlah antara pailang2 sekolah gak (nanges laju2 insap...sob sob)
Malu bila diimbas2 kembali...
Zaman sekolah adalah zaman paling best aku rasa ...
Tapi bila dah kawen ni triple best lagi...lagi2 bile sicomel emir tu mula berkeletah..(helo...ni bukan sesi untuk emir yek....) hahahaha..

Dari kecik kawan aku memang lelaki...adik beradik pun semua lelaki...mane ade adik beradik pompuan...Jadi perangai ala2 lelaki tu terlebih...(tapi abg2ku semua baik dan bersopan santun jenis dok umah jek ye..)
Sampai kat aku...harammm hehehehe
Smapai mak kate "Hormon abg2 aku semua dah bagi kat aku"
"Hokey!!!fine"
Hahahahaha

Aku cume ada kawan pompuan zaman sekolah rendah 2 org yang paling rapat...Shyda dan Mariati...
Yang lain semua pada aku sangat 'girlish'
hahahampeh

Sampai sekolah menengah memang ade geng2 pompuan...gile ramai team aku 10 org...tapi aku ni jenis tak amek port sangat...semua tu ada boypren bagai...siap gado2 la antara member...sangatla bosan ok...so aku prefer kepada berkawan dengan  kaum adam..
Pada aku kaum adam is senang nak tolerate instead of kaum hawa yang cepat sentap...majuk...dan majuk..
(Rimas mak!)
Dan kawan2 akan pelik kalo aku mengatakan "aku suke ar mamat tu"
yelah...dah kawan semua lelaki lagi mau cakap camtu mmg pelik la kan...
Nak kate aku bagi2 surat kat orang ni memang tak la kan???
Eh...ade sorang je aku pnh bagi surat/tissue...(suamiku sekarang...hahahha)
Surat memohon maaf...ah suweet!!!

Sejak tu memang takde makna hokey...
Nak membalas surat pun aku adalah MALAS hokey...
lawak zaman sekolah tu...
mane ada handphone nak sms, whatssapp bagai
So suratla medium komunikasi yang ada...
Kalo ada admire mesti dapat surat bawah meja...
wakakaka...
cam comel kan??hahahaha
aku selalu gak dapat surat...(budget glamer ke hape??)
tak la...aku ni antara budak yang low profile...pailang sket...hati kering sket...
So untuk aku ada heart feeling dgn org ni cam pelik la...percent low la...
haahahaha
Jadi mungkin ada antaranya nak tgk sejauh mane kekeringan hati aku kot...

sampai ade satu masa...mase tu beday aku...
ada sorang mamat ni hantar kek kat kelas aku..
Kek doraemon...aku ingat lagi...hahaha
Tapi kesian gak mamat ni...aku taknak pg amek pon...
kawan aku yang tlg amek...dan classmate aku yang tolong makan...(kejam jek rase)
ucap terima kasih pun tak ...
Maafkan saya yek...saya tak suke terhutang budi...

Next day dapat hadiah kain buat baju pulak...
hadoi la ko ni...awatnye berhadiah bagai??
hmm aku amek la gak...dah die letak bawah meja...
Takde keje aku nak jumpa mamat tu and nak pulang ke hape...
So amek and bagi mak...
So means baju tu untuk mak aku...hahahaha
(double kejam)

Pastu ade gak yang keje bagi surat tak sudah2...kekadang aku sengaja buang depan2...
Weh...korang tak pnat ke nak menulis???
pastu aku buang ...pastu tak serik???ok fine!!!

Pastu ade yang keje tepon umah..
sampai mak aku naik bising...
"Takde kawan pompuan ke yang nak call ko ni??"
Aku cume perlu senyum mesra jek...
Nak buat cemana dah aku ni memang stok2 berkawan dengan org lelaki...
so abaikan je la kan...muahahaha..

sampai la aku masuk boarding school....
Fuyooo...ade perubahan!! Kawan2 baik ku mostly perempuan...
Tapi ade gak kawan lelaki yang kamceng...diorang tu dok depan aku dalam kelas
Pun sama...surat masih lagi jadi perantara...
Dan aku masih lagi MALAS nak membalas...
cume yang best zaman boarding school ni ada penghantaran cup cake, coklat/gula2 kepada org yang kita admire...kami panggil REQUEST...
Biasanya kalo dapat request...orang yang slalu makan mestila mamat2 yang dok depan aku tu...
diorang kate
"takpe Yu...aku tolong makan kan"
hahahaha...


hmmm Itu semua kenangan ...
dah berlalu...Ingat boleh tapi x perlu dikenangkan...

sebab kenangan terindah adalah bila Allah temukan semula aku dengan suamiku tersayang....
Kadang2 jodoh tu sangat dekat tapi kita selalu tak perasan...
Orang yang pernah dapat surat dari aku tu la jodoh aku...
memang tertulis agaknya kan???
And my best teman bicara Ever is my dear MOHD ZAKI...
yang sentiasa faham...myself...
hahahaha...LOVE U juta2 dear...



0 comments:

Post a Comment

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang