Monday 30 May 2011

MoNdAy bLUeS

biasela..pagi isnin..omputih slalu cakap monday blues...aku pon xtau ape yang di blueskan...cume pada aku la...isnin ni starting week...so after 2 hari berehat2 (tak berapa nak rehat pon) kite feel malas nak g kije..sbbnye nak sambung berehat2 (setelah rehat yang 2 hari tu bukanlah dikatakan rehat...mostly berjalan kan>???not only me...almost every career woman/man akan begitu)...so xlehlah nak cakap monday blues tu disebabkan oleh hari itu sendiri yang salah...hakikatnya kite yang salah...tak menggunakan masa cuti dgn sebaiknya...eh..tetapi...sbnanye weekend tu la mase untuk ber'enjoy2' hahahaha btol tak??? (huh...xde motivasi diri langsung la aku ni

pagi2 aku dah bangun awal...seawal 530am sebaik alarm pertama handfonku berbunyi...hmmm encik hubby standard la tugas beliau matikan alarm sbbnye bila alarm berbunyi..emir kutti2 msti bangun bersama alarm tersebut...(die sibuk gak nak g kije) sbnnye die nak aku peluk die waktu2 camtu...sbb die tau time aku nak g kije...

dan spt biasa tugas kedua encik hubby...memeluk anak kesayangannya sementara aku mandi...setelah mandi..msti aku tgk kedua2nye tgh tdo dgn seronok sambil berdengkur2 (hmm...like father like son)hahaha...but sincerely...hati aku sangat gembira melihat telatah mereka berdua...taktau la knapa...even diorang tdo pon aku rase comel je...

finally aku dah bersiap...dgn smgt nak g koje...then encik hubby lak bangun...aku g panaskan enjin kete...tetibe ade dgr sore budak nangis...hahaha...emir dolly2 tu bangun xde org trus nangis...haish anak mama...pipi je tombam...tapi penakut yang amat...then mama lari selaju2nye kejar emir...nampak je mama emir sambung tdo...hehehe...so cute this guy tau...buat mama malas nak g koje...
akhirnya kena gak g koje dgn hati yang sangat malas...(nak bawak emir skali leh?)
hmmm nasib baik school holiday...dapatla g koje ng aman...but still sleepy...owh really monday blues...cemana segar pon tetap boring je nak memulakan hari setelah bercuti kan???not only me...as I said just now...but anyway...this is life...we must to take it as a challenge...errrk ye ke???

0 comments:

Post a Comment

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang