Wednesday 21 November 2012

Sekolahku Oh Sekolahku...

Sekolahku Oh Sekolahku...


Pagi2 tadi saya ternampak budak sekolah tunggu bas tepi jalan...Tetibe fikir...eh..bukan skolah cuti ke???yup...mmg le sekolah cuti...mesti budak tu budak SPM nak amek exam harini...budak tu siap sambil membaca buku...ecehceh...beriye okeh...then tetibe teringat lak zaman saye sekolah...
Meh kite refresh balik about sekolah....hik hik hik...

Sekolah Rendah???
Saya sekolah rendah kat Sek Keb Kayu Ara Pasong...
Sekolah yang best la jugak....murid ramai gilos...
ada 2 kelas...Bestari & Pendeta...
Bestari selalu pandai sikit dari Pendeta...maka haruslah saya berada di kelas BESTARI
(hokey mari poyo...budget pandai ek ko)
Mase tu kengkawan best2...mstilah Sidot & Atie...hik hik hik
Kire kami ni budak2 stok pandai la ...(jangan poyo boleh x?)
Pastu well-known...and sangatla menjadi anak emas cikgu cikgi...ewah2....
UPSR result???: oh mase tu saya dapat 3A1B, Shidah 4A, Atie pun 3A1B kot x silap...so kire cam flying colors without wing la...wakakakaka (tahniah to sidah...rasenye mase darjah 6 dulu aku lupe nak ucap tahniah kat ko...ewah)

SEkolah Menengah???
Mase mula masuk sekolah menengah...saya masuk sekolah men Dato penggawa barat...Shidah plak sekolah Men Agama Kluang (weh dot...aku lupe babe...ko sekolah mane???wakakaka) Atie lak sekolah Arab Pontian...
So nampak tak disitu???haku adalah orng yang very the ordinary...sbb haku je bukan aliran agama....
MAsuk sekolah Dato penggawa barat A.K.A sekolah bestari...merupakan sekolah asrama harian...so I adalah one of the warga asrama...Duduk dorm ramai2...makan nasik kawah...ecehceh...sodap ke?
Siyes babe...macam best sekolah tu...tapi sbnnye banyak kisah2 I kat situ...
Dulu masa form 1...pernah group kami dituduh curik duit senior form 3 oleh kerana kami ni menumpang iron baju kat dorm diorang..
Pernah gak didenda sebab tgk senior main spirit....
Penah gak berlari sambil berkaki ayam sebab Ustaz tgh ubatkan member yang terkena histeria...punyela takut time tu...
Dan pelbagai lagi....kebanyakannya adalah meninggalkan memori yang menarik pada pandangan saya...

Pastu pas PMR...dapat offer 3 sekolah...(kolej yayasan melaka, MRSM Kuala teganu & Teknik Batu Pahat)
Eh???result flying colors sangat ke????huahuahuahua...
Takde pun flying colors sangat...tapi bolehlah tahan....
PAstu...pas fikir punye fikir...I'm decided to choose MRSM Kuala teganu...
(eh nasib baik x pilih teknik batu pahat...kalo x, msti sama sekolah ng Mr.Zaki...adeh...ini x dapat dibayangkan okes...kami mmg x pernah sama sekolah...what happen IF kami dok satu sekolah...hadoi...anjing ng kucing pun msti surrender tgk kitorang lagi galak gado dari diorang...)...eh eh...itu dulu okes...sekarang bersayang2...tetttttttttttttt


MRSM kuala terengganu teletak di mengabang telipot...
(hamek ko nama tempat)...
Mase zaman sekolah dulu...very the daifnya kawasan itu...nak kuar g bandar Kuala teganu pun..naik prebet sapu...hmm...pengalaman betul...
So setiap kali nak balik kg (johor) mmg le kna kuar dari sekolah seawal 5ptg...kerana lepas pukul 6ptg prebet sapu dah takde dah...Walaupun la tiket bas tu pukul 10.00mlm...so kami akan menyanguk atau melangut di stesen bas yang tak berapa nak jadi setesen bas tu...
Masa tu budak LUAR (luar warganegara kelantan/teganu) tak ramai pun...less than 20 org...so kami amatlah terpinggir...
Bas yang selalu saya naik adalah bas ADIK BERADIK...yang bestnye zaman ni...bas ni akan jalan bersama2 adik beradiknya...(sebab tu nama die camtu kot)...kalo ada 6 bijik...maka 6 bijik la akan jalan sekali...ayooo comel gitew...
maka sampai larkin mestilah seawal 5pg...
(sbnnye saya sorang je ke JB...kgkawan ramai yang turun kat mersing, batu pahat, segamat....and so so on)
sekali lagi...melangut kat Larkin sampai pukul 7pg....barulah naik bas MAJU ke Pontian...
Sampai kat umah lbh kurang kul 10pg...hokey mmg pnat...flat...tapi sampai je umah...mulut cot cet cot cet ng mak...sampai ke malam...wakakakaka



Then bile melihat ke sufferan saya...mak saya mintak tolong sepupu saya berpindah ke MRSMMUAR...then one day admin panggil saya and bagi surat pindah...Saya adalah SPEECHLESS okes...
happy gilos tau...tapi I adalah pening nak nawak barang naik bas...tapi ni AYU la...ade aku kisah bawak baldi naik bas???wakakaka...Thats I am....hehehehehe
Sampai MRSMMUAR saya dimasukkan ke kelas SC8...
Budak baru kompom2 la jadi tumpuan...malu I taw....
Banyak kenangan manis kat MRSMMUAR ni...biarlah disimpan je dalam hati 
(ko apehal plak...wakakaka)
-erk...ni msti kes takot mr.zaki bace en.belog kan???hahaha...-
Takdela...I nak jaga hati buah hati pengarang jantung I sorang tu....sbb suami I tu la yang paling best in d world...

hmmm....tibe2 terkenang semua waktu tu...
I miss all the memories...

P/S:* Emir...please be good like mama...eh????wakakakaka

0 comments:

Post a Comment

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang