Thursday 22 September 2011

Saya seorang SuPer'MAMA'

 Saya Seorang SuperMama??

Entry ape ni???hahaha..ni kire entry luahan perasaan kot???taklah...bukan luaha perasaan...nama pun tanggungjawab... saya enjoy buat semuanye...sbb pada saya Seorang 'SUPERMAMA' (not supekmak ok) yang boleh buat semua ni...hahahaha...wow..hebatnye I...

Seawal pagi bangun tido....(tak awal pon...jam bunyi 5.30am..owh..still ade half and hour lagi untuk bangun)...hmm tapi bergantung kepada pembangunan si kenit itu =) pastu mandi...kejut incik hubby..then solat and bersiap untuk koje...Si kenit kompom bangun...then watching mama get ready for work...(muka ala-ala sedey) tapi mama bagi beebug(mainan die) sebagai penghibur hatinya...hahahah...best kan mama???

Pastu incik hubby siap mandi...and bersiap...saya kemas katil...kemas bakul susu...and bersedia untuk turun downstairs lak....Incik hubby dukung si kenit..mama bawak bakul susu and bakul baju (berat aiyak...)
Pastu saya basuh botol kenit tu and hubby minum ...saya then panaskan both injin kete then saya bukak la pagar.....Then incik hubby g koje dolu...diikuti oleh saya (muka si cumel kompom boring kene tinggal...hahaha)

I am driving at about 1hour and 10 minutes (kalo bawak slow) selalunye 55minutes dah selamat sampai adtec dah....sometimes mengantuk...layan SINAR FM, layan lagu (nyanyi kuat2)...sape pon x dgr...haha...sometimes layan FB mobile(owh ini bahaya..dont play with mobile while drive ok) err but some how kalo kite expert Like me...its ok...hahaha (dont tell my hubby OK)




Then mula la bekerja...owh..koje side job lagi banyak dari main job...cane tu???SYMP ok....student??some how ok la...tapi ade certain student...biasala...budak dah besar...takmonye dengar cakap...huhu..mentang2 le saya seorang yang tak garang (yeke???huhu ye...sesungguhnye...saya terlalu lembut dgn budak2...kate opismate...tapi cane nak jadi garang???oh lupakan...be yourself)...tapi sbnnye saya enjoy menjadi seorang pengajar...nape???sbnnye menyampaikan ilmu pada student ni mmgla susah...tp since mereka get what u give...masya Allah...mmg happier ever after...hahaha...telatah mereka (even dah tua bangke) sangat enjoy sbnnye...kekadang moody (disebabkan 
pekara2 messy je pon) tp bile jumpe bebudak ni trus Enjoy...haha...tapi sbnnye pnat...Allah je yang tau rasanye...



Jam menunjukkan kul 5.00pm je saya dah tercongok kat punch card (hahaha...rumah jauh tau...120km++ pegi balik) same jugak situasinya mengantuk...penat...huhu...Kul 6.00pm ++ insya Allah sampaila umah...sampai je depan pintu si kecik mula terlompat2 nampak mama...hilang semua penat trus terkam ke si kecik...gomol2 la budak kecik tu...geram kot tgk mama die...habis mama...haha
Kekadang mama balik je trus la merengek2...saje nak manje lebih lah tu...bile mama dekat trus tawe2...alahai anak mama shumil ni....nak kena geget????

Settle menggomol and melayan Emir cute je...saya trus la ke dapur...ape lagi...masak...huhu...sambil memasak...sambil tu la completekan barang susu emir, kemas2 dapur, masukkan baju dalam mesin sambil membasuh baju...sambil memasak biasanya melayan si kecik tu juga...kadang2 mendukung...sbbnye die mau mama juga bersamanya...alahai sayang...badan awak mama tak berapa nak larat tau dukung...tapi dek kerana sayang sangat...mama sanggup tau...hehe...settle everything dalam kul 7.30pm...barulah saya mandi, kemas kain baju kat bilik, kemas bilik, solat maghrib and...waiting for hubby pulang =)...oh heaven and happy sangat waktu tu....
settle mandi of course tidokan Emir...(tdo kejap sblm tdo malam...mmg selalu begitu...30 minutes thats enough for him) dan kadang2 saya juga turut terlelap....huhu...penat kot =)


Ble Incik suami balik je saya pon trus terjaga...hidangkan makan malam...then barulah makan with hubby (kadang2 mak makan dulu sbbnyedah lapo...huhu) then siap je saya trusla mengemas dapur, basuh pinggan....kadang2 tgh makan si kecik bangun,...so makan sambil mendukung si kecik tu...(biasa emir ng hubby sbb die takot ng ayah die jadi diam je mamat tu...haha)...then siapkan plak bakul susu si kecil tu...untuk bawak g upstairs...hehe...pastu kadang2 lipat baju plak...tgk jam kekadang kul 10.30pm dah...ape lagi???si kecil tu kompom la sibuk nak tdo dah...huhu...ape lagi tugas sang saya....mestilah tdokan si kecik tu...




Cane nak tdokan si kecik tu???haha...golek sana sini..geget2 mama...pastu gomol2...sampai die penat barulah emir tdo...(tapi kekadang die yang tdokan mama) Pastu baru la saya settle baju untuk hari esok...sambil berbual2 ng incik hubby dan carikan kelumumur die...huhu...



Kul 11.00pm kekadang barulah saya tdo....oh heavennye...letih yang amat ....
ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
A long day I ever had...But I'm enjoy being a wife to a lovely hubby, mom's to a gorgeous son, daughter to a thoughtfull mom and lecturer to a very brilliant students.....





Rutin ni berulang setiap hari....dan saya happy to be ME =)

HAPPY FAMILY...
I LOVE MY FAMILY!!!

0 comments:

Post a Comment

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang