Tuesday 20 September 2011

tanggungjawab sebagai isteri...anak & ibu.....


Lame btol dah x update blog ni....hmm nak wat cane..dgn diri sendiri demam, emir lagi demam...ayah emir

juga...jadi busy dan xtra2 busy la jawabnya...pastu marhaban kat umah...open house sana sini (cheh cam artis plak...dapat jemputan banyak sangat)...

Disebabkan dah terdemam diwaktu raya...maka kami missed to beraya few houses yang dikira HARUS pergi...so last week is the best week untuk completekan mission.

But some how ade gak lagi masih ketinggalan...oh...akan kami usahakan by this weekday night...

sbb this weekend i have to work!! (oh sangat bosan) SYMP bak kate kengkawan....hmmm
_____________________________________________________________________________________

Entry ape ni???adeh ...banyak plak intro merapu..huhu

Anyway...nak dikatakan tanggungjawab sebagai isteri, anak dan ibu ni mmg lah berat (bukan sesuka je nak kawen ok...) ade banyak benda perlu belajar...banyak hati perlu dijaga...

kekadang terpaksa melukai hati sendiri...selalunya begitula...sorry ok bukan bermaksud suami/ibu/anak melukai hati kite (kadang2 tu terguris ade la...huhu) cume untuk menyempurnakan diri sebagai seorang isteri,anak dan ibu...

Series...
kadang2 tak mampu...

kadang2 cume mampu mennagis je..

.kadang2 hanya mampu membatukan diri...

Kadang2 kite berusaha untuk menceriakan mereka...

tapi kite yang akhirnya bersedih...FAIR ke???hmmm tu bukan persoalan...tapi yang nyatanya...tanggungjawab...adakah kite dah berjaya menjadi isteri yang sempurna???anak yang solehah??ibu yang mithali??? The answer is of course (NOT 100 %)

Adakah kite telah menjadi isteri yang paling sempurna untuk suami???

Jaga hati suami (rasenya macam jaga...tapi selalu suami kecik hati...tu namanye blom cukup lagi...)
Jaga makan pakai suami (Ni mmg jaga...)
Jaga kehormatan/maruah suami (selalu kalo majuk mesti terbuat muka gak...cane nak hide ek???adeh)
Mendengar kata suami (suke sangat argue...haish...teruknye saye)
Mengikut kata suami (kadang2.. =( )
Bersabar dengan suami ( Baru dalam usaha mencube...)

kadang2 bile kite balik kije penat...dengan masalah kat kepala ni...we need him to be with us...closed to us...dalam mase yang sama spend up the day with anak...mgkin bleh cheer up the day even full day tu sangat messed up kepala kite...tapi x smstinya hope kite tu bleh jadi kenyataan...at the same time hubby pun ade juga masalah kat tmpat kije...

the best way is...both of us msti clear up mind...problem smua throw at the rubbish before balik rumah..then jumpe family dgn ceria...but then...share with husband/wife tntang masalah kite dgn tenang dan selesa...mgkin its better then bergaduh =)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 
Bila kite dah jadi ibu kite akan faham perasaan seorang ibu...

Kite kena jadi rasional...kadang2 kite stress...(ye saya stress skarg)

saya bukanlah anak yang sangat baik, bijak...tapi saya berusaha untuk menjaga mak...

saya berusaha untuk memenuhi kehendak mak saya (walaupun saya kasang2 tak mampu)...

saya berusaha untuk menjadi anak yang baik (walaupun saya terpaksa berselisih faham dgn suami =( )

macammana dgn hati saya????saya korbankan perasaan saya...saya cube memuaskan hati semua orang tapi saya bukan SUPERMAK...saya juga bukan superWOMAN...

saya ordinary woman...

Saya hanya seorang pekerja bawahan badan kerajaan (gaji yang tak seberapa alhamdulillah cukup untuk membantu suami menyara keluarga)...

saya hanya seorang isteri (saya takde kuasa atau hak untuk menentukan apa2 tanpa izin suami...tapi alhamdulillah suami saya sangat baik orgnya)....

saya hanya seorang ibu kepada seorang bayi comel berusia 7 bulan...(saya baru mempunyai anak...baru belajar menguruskan anak...saya juga baru belajar manage life saya)....

saya hanya seorang anak bongsu kepada ibu saya (saya takde ayah...mak saya yang besarkan saya selama ni...dgn susah payah beliau..banyak jasa mak saya yang tak terbalas)

Semua penting bagi saya...hati saya yang perlu dikorbankan...supaya semua hati saya dapat gembirakan....saya sedih...saya nangis sendiri...saya cube untuk jadi terbaik buat keluarga saya........
saya cube...........

* P/s :

To :my dear hubby...my lovely mum and my sweetheart emir....

saya cube menjadi kuat, tabah dan menajdi yang terbaik untuk semua...doakan saya selalu sihat dan dapat menjalankan tanggungjawab saya dgn baik.............


0 comments:

Post a Comment

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang