Thursday 22 December 2011

Notty mama...Notty Emir....& Ayah yang penyabar

Notty mama...Notty Emir....& Ayah yang penyabar

Hmm kalo tgk entry tu dah dapat agak dah sape la paling notty in d family...Of Course mama...Bukan saje notty....degil and suke argue suami (teruk kan???)...
saya selalu berusaha untuk menjadi isteri yang baik dan solehah...mengikut kate suami...senang kate tak melawan suami la...tapi bila ade sikit perkara yang tak menyenangkan hati...start la syaitan mula menambahkan amarah...
(Incik Syaitan: sila jangan ganggu keharmonian saya and kuarga saya)
Wanita solehah ialah mereka yang pandai menghibur dan melayan suami dengan mempersembahkan segala kemesraan, kemanjaan dan cinta sepenuh hati sehingga suami sentiasa rindukan dirinya malah tidak mahu berpisah walaupun sekejap.
Bukan perkara yang susah mahu menjadi wanita solehah. Hanya dengan senyuman yang manis dan menambat hati suami, mereka boleh menduduki carta itu.
Ada yang berkata senyuman isteri yang dilakukan dengan ikhlas semata-mata untuk suami lebih baik daripada menggunakan produk alat solek jenama mahal yang berharga ratusan ringgit.
Pandangan yang mesra dan lembut ibarat celak yang paling indah menghiasai sepasang matanya. Kelembutan dan kehalusannya berbicara seperti pakaian yang paling cantik dipakainya.
Suami mana akan memandang ke belakang apabila isterinya sentiasa harum dan bersih. Malah, aroma itu pasti memikat selera suami untuk sentiasa berada di samping isteri daripada berborak bersama rakan di kedai kopi.
Berapa ramai isteri yang memberikan senyuman manis, pandangan yang mesra dan lembut serta wajah yang berseri-seri ketika mengiringi suami keluar rumah atau menyambut kepulangannya di muka pintu.
Rasululullah s.a.w pernah bersabda bahawa isteri solehah ialah yang menggembirakan suaminya apabila suami melihat kepadanya.
Bayangkan suami yang pulang dalam keadaan letih kerana beban tugas di pejabat ditambah kesesakan jalan raya, isteri yang menyambut di muka pintu menguntum senyuman, wajah yang dihiasi cantik, menolong membawa beg, membuka sarung kaki dan menyediakan minuman untuk menghilangkan dahaga.

I try to my dear hubby....I know u try to make sure ill happy all the time..I hope too...Please guide me...I need you...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Emir Notty??? hehe..mmg notty dotty itu budak...somel dan somot...
dah mula nak melangkah setapak dua...Pastu skarang kalo majuk dah pandai nangis and menghempas badan (notty tau)
Suke kalo dapat mama dukung...tapi mama (adeh sayang...mau pitam mama kalo dukung setengah jam)
Dua gg sudah mula muncul...and die suke buat muka cumel then...
hahahaha...Love U dear

0 comments:

Post a Comment

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang