Monday 10 September 2012

Malaysia MasTer Chef Vs House Master Chef



Malaysia MasTer Chef Vs House Master Chef


Hi U oll's.....Master Chef 2 malaysia dah setart okes...skarang tgh audition...and sedihnya saye blom ade kesempatan untuk mengadap TV untuk berMaster Chef(audition je pun babe)...Ape yang best master chef ni adalah kite bleh belejar skali cane nak masak...kekadang kite rase cara pemasakan kite adalah betul...tapi sbnnye adalah salah...huhuhu...
kekadang kite rase kekdah pembikinan kek kite btol...tapi sbnnye salah weh...sebab tu kek yang kite buat tak begitu santek....
Dan yang paling best bile tang deco2 kat food kite...bestnye la hai...
(tu la...dolu zaman belajar x nak amek kulinari)
Nope...cite2 ng hobi kan different kan kan kan...
cooking is my hobby...
engineering is my ambition...
kan ke lain tu???


I dream untuk masuk Master Chef...tapi saya ni bukan la master sangat dalam masak memasak,...cume satu je la... I LOVE COOKING...tu je la best word yang boleh dikatakan atau describe about me...
Sampai my mum-In-Law slalu cakap untung e.hubby saya dapat isteri suke memasak dan kalo masak bukan sejenis...kekadang berjenis2...
Dan en. suami saya tersayang saya juga selalu jadi juri buat saya and buat saya rase extra2 hepi nak masak....
Yup...mmg saya memasak makanan yang lengkap...kalo nasi putih perlu ada lauk, sambal, sayur, dan kalo terlebih rajin ada desert...
balik keje sampai rumah dalam pukul 6.15pm...and saya akan memasak nasi putih, lauk, sambal, sayur (without desert) ...
dan.... i will finished my cooking session before 7.30pm...
mmg kena pantas sikit sbb en. suami saya balik keje around 7-7.30pm and i know beliau mstilah sangat lapar...so imagine ???dalam sejam suku saya kene siapkan semua complete dengan mengemas dapur...so macam boleh masuk masterchef kan???hehehehe
Dan kadang2 saya memasak sambil mendukung budak botak bulat tu...hehehe...muscle i dah kuar you!
hehehe...but saya still happy tau...biar anak mama blaja masak...
future u can cook for me kan dear???
Ni antara lauk pauk yang dimasak setiap ptg

Takde mengeluh pun nak memasak ni sbb kite sangat suke memasak...lagi2 bile encik suami pun suke memakannya...hmmm rase muka bangga tau bile en. suami suke kite masak (kowang ade feel camtu tak???ke saye sorang je feel camtu???cheh)
Haritu saya buat cheese tart...for the 1st time tuh...alhamdulillah menjadi nampaknya...cume kate sang suami agak rapuh cup die...(eh apekebbenda la org panggil luaran doh die tu eh???cup je la kot)
yang lain awesome...hmmm even cakap camtu pun kite rase best diawangan...so secara tak langsung saya sajikan la untuk marhaban kat umah...oh sambutan hangat!!! kelllas ko jah...

hmm...tu la kepuasan kot kan??so marilah memasak...cheh...iklan apekah ini???heeheeheh...

*SEBAB TU LA EMIR SUKE MAIN KAT DAPUR...MAMA DIE SUKE DOK DAPUR KAN???


2 comments:

  1. anto cheese tart kt rumah aku.nti aku bg alamat - mak sofea zara

    ReplyDelete
  2. haha...delivery cost double tau dari harga cheese tart...ko nak?

    ReplyDelete

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang