Monday 10 September 2012

~Minggu Akhir Syawal~

~Minggu Akhir Syawal~

Hi...pejam celik pejam celik tak sangka syawal dah hampir meninggalkan kita...tinggal lbh kurang 5 hari je lagi kite bersama syawal...pasni bersama zulkaedah lak...pastu bertemulah dengan zulhijjah...maka Rukun Islam ke 5 akan dilaksanakan bagi yang terpilih, mendapat seru dan berkemampuan....Alhamdulillah...
Kejap je kan???Masa Ramadhan pun sama...kejap je dah nak raya,,...sama juga syawal...datangnya ditunggu2...maklumlah nak beraya kan???hahahaha...
Biasanya la...bulan ISLAM ni...org tau kire time2 nak masuk Ramadhan...start REJAB tu dah tau dah Pastu SYAABAN...pastu RAMADHAN...PASTU lagi la tau kan??? SYAWAL...pastu tau gak la...Zulkaedah...pastu ZULHIJJAH...ha...sampai situ mmg ade yang dapat recognize...atau ade yang tau sampai syawal je pun Wallahualam la...
Ha...pas zulhijjah mstilah sampai ke MUHARRAM...Muharram ni bulan pertama islam (ha???msti x ingat kan???bukan x tau...cume tak ingat kan???) sib baik la Raihan ade lagu die pasal bulan islam...adeh ...panjang sangat melalutnye tu...


Hmmm...sbnnye niat dihati nak BERAYA few rumah...including relatives and members...tapi tu la...banyak pulak kekangannya...kepada those yang saya x smpat nak berya tu...saya mintak mahap bebnyak eh...
last 2 weeks my sister in law bertunang, so the whole week kami spend for her la...so kami assume this week bleh finished up banyak rumah. tapi memandangkan mak saya kurang sihat and  ada jemputan kawen bagai, kami sempat beraya 2 rumah...iaitu rumah cik Ani (makcik Hubby) -kat kluang and rumah Rosli (kawan hubby)-kat kulai
(Thanks to both of them yang sediakan sedikit makanan...buat susah2 je)


Minggu ni mmg agak busy sket...saya kena handle bebudak ke pertandingan innovasi di UITM segamat...sepatutnya kena overnite...but since budak bulat botak takleh tinggal, saya commute je la hari khamis tu nant...

MQA documentation pun on progress...alhamdulillah dah 90%...yup...im so commited with it...not because i love it okey....sbnnye saya rase terbeban bile terlalu bnyak benda yang ditangguh...hmmm dan since saya tau benda tu agak susah and perlu spend more time...awal2 lagi saya dah berusaha untuk buat...
Now new news adalah saya kena siapkan soalan final before 21st september 2012...
What do u xpect???
be cool man....hehehe...rasanya saya agak tenang menghadapi situati kezutan ni kot sbb mase kije private dolu mmg dah selalu kene kezutan...
cume hopefully i can coope with it dengan baik...


Luckily saya mempunyai suami yang hensem and anak yang comel yang boleh menjadi penyejuk hati dikala banyak keje (eh ade kene mengena ke???)
hahahhaha


Anyway...saya dah hamek cuti 14 sept 2012 slps habis IID uitm tu...sbb saya and family nak buat family day kat nilai...xcited sungguh...
This is our first time...saya arrangekan family day untuk family saya...bukan senang nak kumpulkan my family members due to masing2 very commited ng kije kan and org2 penting didalam jabatan masing2...dan memandangkan abg saya dah balik semula ke MALAYSIA...so hopefully this time kami bleh stay together and spend up the day bersama....

Love u all so much...truely madly deeply....

0 comments:

Post a Comment

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang