Wednesday 2 November 2011

Mood Lintang Pukang..

Mood Lari Lintang Pukang


What happen to me today???
 Owh sebab Utama adalah xam perkhidmatan failed again...tak tau la nak cakap ape...bace sungguh2, jawab bukan main lagi penuh paper, tapi still failed..

Opismate saya punye history :
Die kate die amek xam 6 kali (Kira saya ok lagi la br 2 kali kn?huhu) Kali ke 5 die bengang gile sbb tak lulus2...Then he went to HQ and request to check his xam paper marking.Then HQ xmo bagi...tanpa alasan...then die pon pg la xam kali ke6...die cume jawab 1 soalan je sbb format baru...so die pasrah je la...
THE RESULT: LULUS

Pelik kan???kalo ikutkan 1 soalan hanya membawa markah (20%) yang selayaknya gagal bagi seorang PLV yang amek xam tersebut. Tapi macamana boleh lulus???

Rumours : 
Ada yang kate guna quota 60% Lulus dan 40% by hook or by crook kena gagal.. (Adil ke wei???)
Dan rumours tu 60% kebenarannya sbb one of my friends punye relatives adalah sebahagian dari bahagian peperiksaan itu.. (poor of me...I'm included in 40% yang terpaksa digagalkan tu)

Selalunya saya redha dgn apa yang saya dapat...pahit pun saya telan...tapi kes ni perasaan saya agak berbelah bagi...Hati macam disiat2...sebab die melibatkan org...Dah banyak kes macam tu...melibatkan perkara yang sama...(tlgla hati...bertabahlah kamu)

KENAPA??   
Sebab saya dah berusaha...dan buat yang terbaik..(Mungkin Allah belum izinkan kelulusan saya
Tu je cara saya nak melegakan hati saya...(sy sedih sebenanye)


 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Meh ah cite lain...bosan la cite xbest camtu...hmmm tapi saya nampak perubahan la dalam diri saya...saya lebih cepat bertenang sekarang... (Alhamdulillah) 

Let it be...ape yang penting sekarang tgh sibuk sbnnye...marking paper and masukkan markah...untuk carry mark student...
Tapi dah boring2 penat2...smpat lagi sy wat entry ni kan???
Meh ar Layan 3 lagu best ni...jom2
-
-
-
Lagu ni cam lagu budak2 eh???masih sesuai kot ng mama Emir...im not a gurl not yet a woman kot...hahaha... I like it =)

Cinta Muka Buku - Najwa Latif

Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku
Kau hantar pesan dan suruh aku terima kamu
ooh.. Hati ku rasa sesuatu..
Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku
Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
oohh.. benarkah rasa itu..
Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita cari peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa
Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta
Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja
Pabila kau renung tajam-tajam mata aku
Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu Oooo…
Ini cinta remajaku
Dan pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo…
Itulah cinta yang satu, cinta di muka buku..
Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita beri peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa
Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata cinta
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta
Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja
Pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo
Itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku

And layan lagi satu lagu ni...best gak ni...huhuhu....
***********************************************************************************

 Lagu Pokok – Meet Uncle Hussain

Tersesat malu bertanya
Tak tahu tak tahu ke mana
Terlalu banyak alasannya
Ku terdiam

Menyusur di kaki lima
Terlihat bayang wajah kelmarin
Tersentuh hati bagai luruh

Chorus
Tanya sama pokok apa sebab goyang
Jawab angin yang goncang
Terbang burung terbang
Patah sayap diduga
Seandainya rebah
Kau masih ada

Terlalu mahu dan mahu
Terlupa apa yang perlu
Terlalu banyak alasannya
Duduk terdiam

Tak mudah namun tak susah
Terserah atas pilihan
Tersentuh hati mula luruh

Ulang Chorus

Kau masih ada
Kau masih ada
Kau masih ada
Kau masih ada

Terlalu mahu dan mahu
Terlupa apa yang perlu
Terlalu banyak alasannya
Duduk terdiam

Tak mudah namun tak susah
Terserah atas pilihan
Tersentuh hati mula luruh
Tanya sama pokok

######################################################################################

Kisah Dongeng – Stacy


Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini

Apa yang mampu ku berhias
Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi
Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela
Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja
Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh 
P/S :* Even sejak kelahiran Emir saya jarang update lagu...But kdg2 dgr tu sibuk nak cari lirik...hehehe

2 comments:

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang