Tuesday 14 August 2012

Benci SUKA kamu

Benci SUKA kamu

Ecehcehcehceh...Entry ape ni????hahahahah...sowi2...just teringat je zaman dolu2...kate org..." JANGAN BENCI SANGAT NG ORG NANTI BENCI BERTUKAR SAYANG" hak hak hak...
Eleh...sbnnye mmg suke...bile lak benci kan???
Hmm ok2...jom start cite...Mengenali En. suami saya mmg the best momment dalam hidup saya....tapi sebenanya sebelum tu....wah...kami seperti kucing and anjing.. (sape kucing and sape anjing???ish najis mughalazah tu...jangan imagine okes)

Saya kenal Encik suami sejak 21 tahun yang lalu..Mase tu umur saya 7tahun...begitu juga ng beliau...hahaha...zaman tu hingus masih meleleh (oh tu mungkin beliau bukan saya kot) hahahaha...dan mase tu juga saya lepak umah makcik saya yang berhampiran dengan umah beliau...sebab mak saya kije...saya dok umah sorang...so terpaksa la dok umah makcik...(eleh terpaksa konon...sbnnye suke kan???sbb leh main parit) hahaahaha kantoi
Then ade la sehari saya nampak sorang budak yang bulat2 sket...jalan kaki sambil nangis2...masatu saya yang tgh men beskal nampak jek trus le tanye budak tersebut....

saya :'eh ko apsal nangis ni?'
Budak Tu : Bapak aku tak amik (sambil nangis)
Saya: Dah2 jangan nangis la...jap gi aku soh adik anto
(Dengan kadar segera saya menyuruh anak sepupuku anto beliau)

Oh semenjak hari itu saya jarang melihat beliau...yela...skolah lain2...saye skolah trus balik ptg pas sekolah agama...beliau juga begitu...so kami x pernah bertegur sapa selepas itu...Cume pernah terserempak2 je...Adela sekali beliau datang beraya...saya pun cam malas2 nak layan (belagaknye lah kamu ni ayu weh)
Masuk ke secondary school, saya sekolah asrama...beliau sekolah harian kat kampung jek...
sama gak jarang berjumpa...kalo nampak pun sorang pandang timur sorang pandang barat (ape motif tu???) menyampah lah konon...mamat tu belagak sangat (hey ko belagak lagi tak hingat ye ayu?)

Ada sekali mase bulan puasa form 2...saya dapat kad raya ditulis dalam bahasa jawa....Nasib baikla saya ni org JOWO okes...paham ngapuro2...tetengok dari siapa??? OMG...mamat tu bagi saya kad raya jawa (Motif??) hak hak sbnnye haku suke okeh...(tolong jangan bagitau org yang saya suke sangat) hehehe...saya dengan EGOnye...tak membalas pun kad raya beliau...sebabnya...(malu okes...I malu..I suke tapi I malu...nak golek2 guling2 bley tak?)

Okes...sejak tu saya pun tak pnah menerima ape2 amanat mahupun kad dari beliau...setiap hari raya mmg waiting for okes sbnnye...eh...malu tau...jangan cite kat die ok...

Pastu mase Form3 pas dapat result saya penah terserempak ng die kat bustand Pontian...Then dengan bangga result best saya pun cecube nak berbual pasal result ng die (MOTIF: nak bertegur sapa okes)

saya :Ko dari mane? PMR dapat bape?
Budak Tu : Anta borang Teknik...dapat sket je...2A...ko dapat 6A ea???Tahniah eh
Saya: Eh mane ko tau...takdela...alhamdulillah...hmm ok la aku g dulu eh
(sebenanye nak cakap banyak lagi...tapi malu lak)

Sejak sekolah asrama penuh saya tak pnh dengar tntg die lagi...nampak pun jarang...ade la skali saya terkiciwa sbnnye...beliau couple ng anak sedara saya...yes absolutely hati saya cam hancur (CHEH...dramatik no ko ni ayu...asal lak???hahahaha) 

PAstu saya bertekad forget him....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Eh namun begitu saya baik okes dgn family and adik die....slalu nampak saya cam poyo adik die akan sampaikan 

Adik : Akak...abg kem salam maut kat akak
(Dalam hati saya: Asal lak mamat ni???carik pasal la tu)
Saya : oh yeke???kem salam maut balik kat die ea...cakap ng die jangan belagak sangat

Sejak habis SPM saya berkawan ng skoolmate saye...die pun sama...(cheh dengki kan?) 
Pastu saya masuk UKM dan Die masuk UTHM...
Dengar berita and cerita tentang die  dari mak saya jek...sbnnye sbnyye mak saya kawan baik ng mak die....
-
-
-
-
-
-
Sampai la satu masa....masa tu saya handle kem motivasi kat kampung...(nampak poyo dikala itu) Kemudian mamat tu jadi my assisstant...erkk...u all rase la.....apekah yang terjadi???
Oh no no no...kami tidak bergaduh...kami bekerjasama dengan skema okes...
(sbnnye ade lagi sowang budak yang dok sibuk2 nak merapatkan diri dengan saya...sori I TAK BERMINAT DGN U) ayat kejam la weh

Then...ada skali saya kena marah dgn sepupu saya sbb saya salah tulis nama perasmi majlis kem motivasi tu...seriously saya sgt sedih dimarah dihadapan ramai org...U know what???? HE COME TO CONSOLE ME....pergh...cam nak pengsan tau (eh please la...macho ni...mane ade nak pengsan)
Sejak tu kami getting better...tapi saya ada org lain mase tu...cane ni isk isk... =(

Motivasi habis...dan kami mengadakan majlis makan2 sempena kejayaan kem tersebut dirumah sepupu saya yang sowang lagi...Then hari tu juga la x-boyfriend saya memutuskan hubungan kami (eh...tolong sedih sket bleh???ke ko happy sbnnye?)hahaha...Then mmg sedih gak la...cume dihiburkan oleh gelagat org2 kampung tu mmg best ...

Then sbnnye duit 'DIE' ade pada saya RM20 sbb mase bli makann untuk majlis makan2 tu saya takde duit kechik...so ALASAN lagi untuk bertemu 'die' sblm saya kembali ke UKM setelah tamat cuti sem penggal Tu...

Pegi je umah die...rupanya die baru je balik UTHM...(okey2 cool eh...cume rase kiciwa tahap golek2 gak ar)...
Then takpela...saya bagi duit pada mak die je...
saya pun balik ke UKM dgn kiciwa lagi
_
_
_
_

One message Receive

Unknown : Salam, apsal bagi  duit tu? takyah lah

Reply

Saya : sape ni?
Unknown : Akula...zaki
Saya: Oh...kan duit ko...aku dah bagi kat mak ko..mane dapat no aku?
Budak Tu: Adik aku bagi...Ko busy ea
Saya: Oh yeke...eh tak la...

-
-
-
-
-
And now I know...SMS tu cume sekadar alasan untuk die menghubungi saya...and without I know before..He loves me since the first Day we met...(same goes to me)
-wei...korang kan kanak22 mase tu pon dah menggatai ye???-ayat jeles org ni...abaikan okeh

 Dan seterusnya...kami semakin kerap berbalas SMS...kerap call..dari kawan ke cinta...perhubungan kami semakin Erat...dan kini kami telah berkahwin dan dikurniakan seorang cahaya mata cute, comel and hemsem...

Thank You Allah

Time kasih my sayang MOHD ZAKI BIN MOHD SAYUTI....

I LOVE U SO MUCH


Benci suka kamu sangat =)


2 comments:

  1. hihi sweet sangat. baca sampai habis nih :)
    nampaknya jodoh korang memang ditakdirkan dari dulu lagi. dekat pulak tu. syukran, Tuhan mudahkan. moga terus bahagia hendaknya :)
    Salam kenalan,
    iza aka Indnazzshoes :)

    ReplyDelete
  2. hehe...Thanks...Alhamdulillah...salam kenalan juga =)

    ReplyDelete

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang