Tuesday 14 August 2012

Bukan Pilihan Hati...

Bukan Pilihan Hati...

Eh silap2...ni bukan cite pasal pilihan hati berkaitan dengan pasanagan okes....
Entry ni berkaitan dengan pilihan hati saya tentang career....

Mama : Nanti amik la course pendidikan ye.Pempuan sesuai sangat jadi cikgi
Saya : Okey ma...
(Pilihan sebagai pendidik adalah pilihan terakhir....hadoi anak mak...kamu sangat notty)

Mama : Pilih Universiti yang dekat2 je la...UTM pun okey...kalo dapat UTM nant mak dulukan downpayment untuk kete kancil 
(Hati berbunga2 mendegar offer tersebut....)
Saya : Eh ye ke???hmmm menarik...ok la camtu 
(UTM juga adalah pilihan terakhir...Again takmo gak ikut pilihan org tua...adeh notty )

Finally University pilihan pertama saya adalah..........

yezza...Ini la University saya....banyak2 University...University gak la yang dipilih....hehehehe...
(sbnnye terinfluence ng Ami [abg saya] pastu...course yang dipilih juga nak follow Ami??? adeh kamu nih ayu...

"COMPUTER COMMUNICATION ELECTRIC & ELECTRONICS ENGINEERING"

Mama plak cam kiciwa gak ar...cume mungkin die dah tau perangai pilihan hati anak die takkan tergoda ng offer2 yang die dah bagi....(Oh maksudnya tak mudah dipengaruhi la ni???tapi bab sopping cam mudah terpengaruh je weh???ape cer???) hehehe...tu lain cite eh...harap maklum.

Bile bab kije...sama la juga...Engineer career jadi pilihan hati...Risiko..???harusla ade...kekadang tak jumpe mak pun...punye la busy dizzy ....

Sampai la ditawarkan menjadi pengajar (keje gomen nih)...finally....inilah pilihan mak saya yang kini menjadi kenyataan....
And Now I really love my job...love teaching so much...and I born to be a lecturer sbnnye....

Moral Of the story : Pilihan mak tu adalah sebaik2 pilihan...percayalah kita akan menyukainya...(err bukan pilihan menantu okes)


0 comments:

Post a Comment

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang