Wednesday 15 August 2012

KALAULAH . . .

KALAULAH...

Eh..hai...hmmm org raye2 nak dekat buat entry hari raya...tapi saya kojenye entri merapu takde kene mengena ng hari raya...APE CER????

Huhu...Nak cite pasal KALAULAH....(eh cam pelik plak word ni kan???..penah tak u olls terpikir dari mana datang perkataan KALAU?...sila jangan pikir...I penat nak perah otak)

KALAULAH saya seorang STEWARDESS...

Ehem2...sbnnye after SPM dolu saya penah apply for STEWARDESS vacancies....
Punye la tgk die lawo2...baju lawo2...tapi tak bestnye nama jawatan tersebut secara kasarnya adalah PELAYAN HIGH CLASS (mmgla tinggi weh...kat langit nun...)
Dah sampai 2nd stage...tapi...since saya dapat offer untuk pegi MATRIKULASI...so...I'm just forget it...sayang sbnnye...dah lepas 2nd stage tinggal 1 stage lagi sblm masuk training class for 6 month then I pun bley pakai baju santek2...(TAPI seksi okes...mane bley berhijab)
So xpela...tu mungkin bukan jalan terbaik untuk saya kan???Allah dah tentukan yang terbaik untuk diri kite (Insaf jap)
Since ade cite AWAN DANIA kat TV...halamak...Saya teringat le plak...cam best je kalo saya jadi one of them...(mungkin sesantek scha Al Yahya) Cheewah...tolong jangan poyo okes.

KALAULAH saya seorang DOCTOR

Ok la ok la ni mmg dreaming yang takkan jadi kenyataan dan tak mungkin la untuk saya kan???Mase kecik2 dolu beriye cite2 nak jadi Doktor...macam best kan jadi doctor rawat orgla kononnye....belajar bleyla kategori pandai gak...nak amek course medic tu mmg lepas...TAPI MASALAHNYA ADALAH : 
1. saya merupakan makhluk yang lemah semangat
2. Saya merupakan manusia yang allergic darah (nampak je pitam)
3. Saya merupakan Insan yang takut Hospital (Bau ubat mmg x tahan)
4. Saya takut dan takut dan takut...(mangaku akhirnya)

So cube bayangkan kalo saya jadi Doctor what happen???
Nurse : Doctor, ade patient kat A&E-accident case stage B (boleh diselamatkan tapi parah)
Doctor AYU (ni berangan je) :Ok. I will attend in a momment
(Bergegas LAri ke Unit Emergency)
PAP....Doctor collapse already...

Hahaha...memang tak bley jadi doctor okey....kang tak pasal2 stretcher smua FULL booked oleh Doctor Ayu....

KALAULAH saya seorang INSPEKTOR POLIS

Peh jawatan tak hagak2...xmo prebet2...mau trus jek inspector ea?Pengaruh cite Yusof Haslam la ni???
Hahahaha...
Hmm...1st soalan : Tahan ke training die? 
2nd soalan : Tahan ke pegang senjata yang agak heavy la juga (dukung anak dah bengkak tangan)
3rd soalan : Tahan ke kena maki ng komander?
4th soalan (best question) : Boley ke IKUT PERATURAN? (bab ni I surrender...yang atas tu bley layan lagi)

So kesimpulannya la kan...x bley gak....




DAH2...TAKDE KALAU2...NOW I'M HAPPY WITH MY CAREER OKES...SLAMAT TINGGAL DUNIA KALAU SAYA....SELAMAT TINGGAL STEWARDESS, DOCTOR AND POLICE...
(SELALU CAKAP KAT MAK 'TERINGIN LA NAK JADI PRAMUGARI'....THEN MAK PUN JAWAB 'DAH TUA PUN NAK BERANGAN LAGI')

OK THEN. THANK U MUM...REMIND ME...BUT IM NOT OLD YET (CHEH X MENGAKU JUGA)

0 comments:

Post a Comment

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang