Tuesday 28 August 2012

U KNOW WHAT I DID LAST RAYA??? PART 2


U KNOW WHAT I DID LAST RAYA???(ni part 2 lak)

2nd SYAWAL :

Hari ni awal pagi got sms dari org yang xdikenali 
unknown :' Ayu, rumah bagi alamat umah ko'
Hubby : Awak...sape tah ni mintak alamat umah
Saya yang sedang memasak lontong goreng bergegas melihat haipon...
me:hmm bagi je la abg...mama tgh masak ni...
Then baru recognize yang sms tu NORAINI AHMAD A.K.A PIOT (kawan SeUniversiti mase kat UKM dulu)
wallaweh...cam nak melompat kawan datang umah nih...lame gila tak jumpa. same cam x jumpe dorin dulu(sila lihat entry ini  BestPren datang Umah???Amazing)
Happy sangat jumpa cik PIOT ng hannah and Nahar (Nahar ni kawan se MRSM dolu)...lame gak die datang sambil borak2...and pastu kami trus g umah kawan diorang merangkap kawan saya masa secondary school dolu...

(Gambar adalah menunggu ihsan cik Yot untuk mengsend sbb camera saya telah M.I.A)
Then we olls siap beraya trus ke Tesco Kulai untuk membeli ikan2 ayam2 untuk dibuat BBQ malam tersebut dirumah MIL

Pastu send segala bagai ikan kerumah MIL and kami pun sambung raya kerumah makcik saya...1 rumah je pun....pastu kitorang trus balik umah untuk packing baju nak dibawa kerumah MIL...
Then kami kerumah MIL and membuat persiapan untuk BBQ malam tu...
Kat umah MIL kalo wat BBQ mmg meriah giler...tahun ni letusan mercun 188 das disamping meriam mmg menyeronokkan...tapi buat emir mmg menensionkan kot....
siap mama pakaikan EARMUFF bagai supaya emir tak takut...tapi harusla tak selesa...then Emir trus hamek bantal and tekup telinga...gile comel dak tecit ni tau...heheehe...and finally emir trus tdo...(LOVE U GUDUT)

3rd SYAWAL:

Seawal pagi kami bangun...harini kami  nak beraya kerumah sedara mara sebelah ayah saya...
Kami gerak kerumah ami ng ajan memandangkan mak telah dibawa oleh ami kerumahnya malam sebelum tu...
Cam dak besar la awak ni
Buat muka somel kan
Encik hubby and ajan berlumba on d way ke Sri Gading...Maka saya adlah nak muntah OKEH....emir dok kat blakang ng Rina...hepi tol dak tecit tu
Sampai dirumah ami aca telah pun sampai rupanya...so kami pun trus organize untuk hamek gambo family =)
-
-
-
-
-
Gossip nih
mama & ayah emir
Ni candid nih
Cukup semua keluarga Dahlan
ALololo...manjanye

Pas posing sana sini...barulah kami g beraya...mase tu dah kul 11 pagi...Nak pegi 10 buah rumah okeh...sila bahagikan masa dgn baik...

Kami ke Parit Bengkok (Rumah Cik Jamil)-trus ke Parit Sepadan (Umah MAklong)- Trus Kerumah 4 (umah cik misron, cik sarip, cik misdi & cik Bimin)- Kendian trus kerumah cik Nah, Cik mah, (cik wi xde kat umah)- Dan finally kerumah family kakak iparku...(Umah Cikgu Mat Rais)...
Diorang ni raya beriye ok

Kami tiba dirumah seawal 7.30pm (awal sangat)...pastu kami bertolak ke kampung MIL lagi...seriously mmg pnat okeh...



4th SYAWAL

Kami beraya kerumah sedara mara sebelah kakak ipar saya and sblah mak saya...3 rumah je kot...malam tu kami decide nak wat BBQ kat umah taman memandangkan semua ada...cam syiok kan???
1st time okes nak wat camtu...hopefully best...
mmg best ghupanya...meh layan gambo jela...eh alamak...gambar ade kat lappy la...layan je la 2 gambar ni dolu...nant kang kite upload ea
Kami bertiga yang cumut sangat
Emir n mama yang cumut



5th SYAWAL

KAmi kerumah abg mak saya di Bukit Aping Kota Tinggi...
Really adventorous journey dimana saya membawa mereka melalui perjalanan baru SENGKANG(INAS)-PENGELI-KOTA TINGGI perjalanan yang agak tenang dan telebih tenang sbb waiting for Ami...Ami mmg pemandu berhemah...hehehehe...
Then balik dari KOTA TINGGI kami singgah kerumah Abg JAmil (anak wak pandi)....pastu kami pun pulang dengan gembiranya.....



6th SYAWAL

KAmi ke KOTA TINGGI lagi...cuma laluan lain , bersama keluarga MIL dan kerumah PAK USU kepada FIL saya...Enjoy gak...sampai pun cepat sbb masing2 bawak cam kilat okeh...hehe...takdela...sbnnye kerumah PAK USU melalui Highway baru desaru...mmg cepat le kan...tol dari senai adalah RM11.20...hamek ko
kami pse2 juga di rumah pak usu...(x sudah2)
Meh layan gambo
-
-
-
Ha ni mmg menantu paling kamceng...hahaha
Anank2 sedaraku with emir
Emir and mama

7th SYAWAL

Kami tak kemana2...lewat petang kami mendapat berita Adik arwah ayah saya meninggal duni di Felda Redong segamat...
We decided untuk ziarah the next Day
8th SYAWAL
Kami bertolak ke SEGAMAT seawal 7.00am...amek ami kat sri gading and bertolak...
Suasana suram menyelubungi keluarga arwah pakcik saya...beliau tak sakit waktu tu tapi dah sampai ajal...AL-FATIHAH
Emir sempat bergambar ng kucing and anak ijam
Ni la balu arwah pakcik saya...mak sedang berborak


SEKIAN SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN...SAYA DAH START KIJE>...HUHUUU







0 comments:

Post a Comment

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang