Wednesday 24 October 2012

I hate U Virus....

I hate U Virus....

Orang kate sakit tu penghapus dosa...Harap2 terhapuslah dosa2 jika ketibaan virus2 yang tak diundang melandingkan dirinya dalam badanku ini...
Hokey badan saya sakit2 (especially sendi)...
selsema...sakit tekak...sakit kepala...
Sejak semalam dah start sakit tekak...So buat tak tau jek..malam tadi ajak en.hubby jalan2 makan aiskrim..
(org kate sakit tekak makan aiskrim vanilla will be heal)...
pas makan rase sejuk jek tekak...
Tapi pagi tadi...nak bangun ...masya Allah...sakitnya la hai badan...tekak perit dan kepala sakit sebelah...
Si Emir lak pagi tadi bangun awal mintakk dukung..
(nama pun anak...mstila i sayang sangat...dukung la bawak turun sambil peluk2...alahai...Love u manja)

"Ko Penat sangat kot Yu"..
Tu la ayat member2 bile tgk muka sememeh saya harini...
Penat?? Perkataan tu macam jarang je kuar dari mulut saya...
NApe ek?? Sebab saya bersyukur dapat kerja di ADTEC BAtu PAhat ni...cube bayangkan kalo saya masih di ADTEC Melaka...lagi haru kan???ape2 pun Alhamdulillah

Semalam balik keje saya singgah kedai depan rumah beli sos ikan ...then cina kedai tu tanya aku kije mane???
Bile jawab BAtu Pahat jek...die kate..."U gile ke berulang???" 
(asal lak x memasal kena gile ng apek ni???hadoi....)
Biasalah tu...mmg la nampak jauh (Jauh hokey...pegi balik 125KM)
ambik masa 1jam 10minit untuk sampai (80km/jam)
Balik rumah bergegas untuk masak...(hubby sampai confirm nak trus makan...msti die sangat lapar...cian mr.hubby...beliau x lunching...tu yang lapo kot)
Since mak saya punya tangan semakin teruk conditionnya...so saya adalah x bagi beliau wat kije pape...

So bab membasuh, mengemas segala adalah saya...
Tapi mak saya mmg x bleh tgk rumah sepah..
die mmg X boleh kalo x kemas setiap hari mahupun x membasuh setiap hari..

Oleh itu...sambil memasak...saya membasuh...siap memasak...angkat baju yang dibasuh semalamnya..pastu naik mandi...pastu pas maghrib..encik hubby msti dh sampai and trus hidang makan..

Waktu makan melayan si kecik...mmg habis sepah la sedapur...
(hehe...somel la awak)
Pastu mengemas dapur and terus melipat baju...pas lipat baju confirm dak kecik tu mengantuk atau ajak jalan jap...pas pusing2 kat bandar...and budak tecik tu tido, saya pun menyapu and mengemas ruang tamu...
Pastu barulah naik kemas bilik and tdo...
Esok pagi...rutin akan rotate semula...

Nampak macam basic punya kerja jek kan...Tapi since bekerja jauh ni...mungkinla badan tak dapat nak tampung kepesatan aktiviti tu...hehehe...
(almakllumlah...badan tu besau sangat)

Tapi saya happy buat semua ni...takde paksaan...
memang saya ikhlas...saya gembira...
Cuma mungkin badan saya yang kurang kekuatan untuk menanggung beban kerja melebihi kemampuan...
Apa yang boleh saya usahakan adalah...makan vitamin....(sbg supplement saya) dan saya berdoa agar saya diberi kesihatan yang berpanjangan...menjaga suami, anak, ibu, dan semua org yang saya sayangi...dan bekerja dengan baik...

Love U all....




0 comments:

Post a Comment

 

Gojes Mama Of Two kiddos Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang